Torsås kommun i sociala medier

Torsås kommun och många av kommunens olika verksamheter finns på Facebook, Instagram och LinkedIn. Följ gärna kommunens konto på LinkedIn för jobbtips.

Tänk på att allt det du skriver på våra konton på våra sociala medier blir allmänna handlingar. Posta därför inte information som rör en enskild person eller andra känsliga ärenden i våra kanaler. Vi vill att alla ska känna sig välkomna på våra plattformar.
Följande gäller för våra sociala medier:

Här håller vi en god ton mot varandra. Kränkande inlägg, eller inlägg som uppfattas som hotande, eller uppmanar till våld, är inte tillåtna och vi kommer att ta bort dem, helt enligt lag. Det medföljer ett skadeståndsansvar för kränkande inlägg. Om användaren upprepar sina inlägg kommunen polisanmäla och blockera användaren.