Näringslivsdagen i Torsås växer – en mötesplats mellan näringsliv och skola

Vecka 38 anordnar Torsås kommun sin hållbarhetsvecka Livskraft från hav till skog.
Som en del i veckan håller kommunen sin näringslivsdag, fredagen den 20 september. Nytt för i år är att Torsås kommun vänder sig till alla företagare och organisationer i Sydost. Dagen arrangeras i Mjölnersalongen, Torsås.

– Torsås kommun ser inga länsgränser, och det gör inte företagarna i Sydost heller. Tack vare våra samarbetspartners kan vi ta det här steget, säger Håkan Petersson, kommunchef i Torsås kommun.

– Dagen är en fin möjlighet att utveckla sin verksamhet och nätverka, menar Anna-Kristina van Craen, näringslivsutvecklare i kommunen.

Näringslivsdagen erbjuder nya kontaktytor och intressanta föredrag. Under dagen föreläser Tobias Jansson om cirkulär ekonomi, och Gustav Stenbeck om hållbart näringsliv. Tobias Jansson har hållit flera hundra föredrag och workshops i ämnet. Gustav Stenbeck är entreprenör och investerare, inriktad på hållbara affärer. Organisationen Företagarna berättar om länets utveckling.Dessutom medverkar över 40 sjätteklassare från Torsås under dagen.

Torsås kommun med sina drygt 7000 invånare har närmare 1000 företag. Enligt Syna hade Torsås kommun år 2018 länets bästa tillväxt. https://upplysningar.syna.se/nyheter/nyhet/sammanhallningen-gor-torsastill-en-vinnare

Torsås näringslivsdag arrangeras mellan 09.00 och 14.00, fredagen den 20 september. Kalmarsund Promotion håller promotionlunch mellan 11.30 och 13.00.
Näringslivsdagen är ett samarrangemang mellan Region Kalmar Län, Kalmarsund Promotion, Swedbank, Torsås Företagscentrum, Företagarna och Torsås kommun.

För mer information: Anna-Kristina van Craen, 0486-331 50, eller ak.vancraen@torsas.se