Torsås kommun söker: Administrativ handläggare Bygg- och miljö

Arbetsuppgifter
Du kommer att som sekreterare för Bygg- och miljönämnden svara för kallelser, protokoll, utskick och diarieföring. Du blir också en viktig stödresurs för byggingenjör, planarkitekt samt miljöinspektörer i deras administrativa handläggning. Du ansvarar för all fakturahantering inom Bygg- och miljönämndens verksamhet. Ditt arbete innebär mycket telefonkontakter med övriga kommunala verksamheter, medborgare, företag och myndigheter och din roll är att på ett professionellt sätt vara kontaktytan utåt för Bygg- och miljönämnden.

Kvalifikationer
Du är väl förtrogen med den juridik, formalia och regelverk som styr kommunal förvaltning och myndighetsutövning. Du är strukturerad och noggrann med god planeringsförmåga. Du har grundläggande kunskaper inom ekonomisk redovisning och har du kunskaper inom Plan och bygglagen samt miljölagstiftningen är detta en merit. Rollen som administrativ handläggare förutsätter att du kan uttrycka dig formellt och korrekt i ditt skrivarbete. Du har en positiv livssyn och trivs med att arbeta tillsammans med andra i team.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan (senast 16 april)
För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta Bygg- och miljönämndens ordförande Magnus Svensson telefon 0486-260 18 eller mobil 070-565 02 93 och från den 10 april även Samhällsbyggnadschef Chatarina Holmberg 0486-331 80.

Vi vill ha din ansökan senast 16 april 2012 till e-post chatarina.holmberg@torsas.se.





2012-03-21

Allfargatan 26, Box 503, 385 25 Torsås, Tfn 0486-331 00, Fax 0486-331 05, Orgnr 212000-0696, BG 642-3446, info@torsas.se